Návšteva CrossFit gymu po prvýkrát môže byť pre niektorých ľudí „náročnejším“ zážitkom. Strach z toho, že sú medzi trénermi a ľuďmi ktorých nepoznajú môže veľmi zahýbať s psychikou človeka, hlavne, keď s CrossFitom ešte len začínajú. Avšak je dôležité, aby si sa ty sám čo najskôr cítil pohodlne, sebavedome a zapadol do svojho gymu.

Posilňovanie tvojho sebavedomia ti uľahčí podávanie výkonov a rýchlejšie sa budeš učiť. Taktiež ti to môže pomôcť zvýšiť sebadôveru aj v iných oblastiach tvojho života.

— Tu je päť typov, ako zvýšiť svoju „samodôveru“ —

Cvič pravidelne

Trénovanie iba raz za pár týždňov ti nepomôže prekonať problém so sebaistotou. To, že sa staneš stálym návštevníkom a spoznáš trénerov a ľudí s ktorými trénuješ je skvelá cesta ako posilniť svoje sebavedomie. Pomôže ti to zlepšiť tvoje manuálne zručnosti a schopnosti. Dôležité je proste cítiť sa pohodlnejšie vo svojom tréningovom prostredí.  Skvelé na „CrossFit komunite“ je komunikácia s ďalšími členmi po cvičení, vymieňanie si tipov a vzájomná pomoc.

Choď na menšie skupiny

Pokús sa nájsť si skupinu, ktorá má najmenej členov a začni ju navštevovať pravidelne. Tichšie a menšie skupiny umožňujú trénerom sa viac na vás zameriavať a je omnoho ľahšie nadviazať kontakty s ďalšími cvičiacimi. V menšej skupine sa spoznáte oveľa skôr. Neskôr môžeš začať navštevovať hlavné hodiny.

Pripravte sa na WOD

Ak má tvoj gym zverejnený WOD (workout of the day), skús sa nad ním dopredu zamyslieť na pár minút. Prípadne sa popýtaj predošlej skupiny, ako sa im to cvičilo a čo by ti odporúčali. Ak máš viac času pred tréningom, pozri si inštruktážne videá alebo si prečítaj názory (komentáre) ku danému tréningu. Častokrát pomôže aj prejdenie si celého tréningu dopredu takpovediac naprázdno, na skúšku. Potom už v gyme budeš pripravený. A neskôr tieto veci ani nebudeš riešiť, proste prídeš do gymu a odcvičíš čo bude treba 🙂

Obleč sa pohodlne

Poznáš ten pocit, keď si oblečieš svoje obľúbené veci a vyrazíš von? Máš väčší pocit istoty a pohodlia, cítiš sa sebavedomejšie. Toto samé platí aj pre gym. Ak si oblečieš pohodlné oblečenie, budeš sa cítiť omnoho istejší. Pre mužov to môže byť napríklad voľnejšie tielko, ktoré ťa takpovediac nebude brzdiť. Prípadne si doma vyskúšaj, v ktorým kraťasoch vieš urobiť pohodlne plný rozsah pohybu. Pre ženy sa oplatí možno investovať do kvalitnejšej športovej podprsenky. Kvalitné a módne oblečenie ti samo od seba nepomôže zdvíhať ťažšie váhy, ale aspoň ti dá pocit sebavedomia počas tréningu.

Buď pozitívny

Ja viem, že to znie trochu ako klišé, ale byť pozitívny je pravdepodobne tá najlepšia cesta ako si posilniť sebavedomie. Negatívne myšlienky nefungujú  a mal by si  sa im vyhýbať pred tréningom. Cvičenie by vždy mal byť pozitívny zážitok.

Robíš tieto veci preto, aby si sa zlepšil vo funkčnom fitness, posilnil svoju mentálnu silu a aby si sa stal lepším človekom. Takže, snaž sa byť pozitívny a predstaviť si, že človek stojací vedľa teba je tam možno tiež z rovnakých dôvodov ako ty.

Inšpirácia z therxreview.com (prebraté s povolením autora).
Photo credit: U.S. Air Force photo/Airmen 1st Class Andrea Posey (Royalty Free Photo)

Leave a Reply